ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

понеделник, 2 януари 2017 г.

НАДЕЖДАТА И НЕЖНОСТТА...

НАДЕЖДАТА И НЕЖНОСТТА...
Тези стихове попаднаха в душата ми още в невръстна възраст. Намерих ги в една от многобройните прочетени книги в старото читалище в родното ми градче. Записах си ги в най-дълбокото, в най-девственото тогава кътче на сърцето си, пазех ги като зеницата на окото си. И в най-тежките моменти на нелекия си живот винаги съм си ги повтарял, потретвал...И като дете в Малко Търново, и като юноша в Бургас, и като войник в Ямбол и Варна, и като студент във Велико Търново, и като начинаещ журналист в Кюстендил, и после в София, и сега в Париж, и в пътуванията ми из света... Може би и заради тях, да, заради вълшебните думи на вълшебника Джани Родари, станах писател - да поемам чуждата мъка, да я приемам за своя, да се опитвам да й давам надежда... С цената на всичко... И на почти погубения си живот... Та има ли по-голямо удовлетворение за един творец от писмо на свой читател - "Г-н Райков, Вие променихте с Вашата книга моя живот! Вие ми дадохте надежда да продължа да живея..."
Да, магазинче с две полички...
Колко простичко казано, колко хубаво, колко нежно...И колко непривично за днешното безумно и обгрубено време...
Едно магазинче, две полички...
И мечта, една мечта за всички. Тоест една надежда...
Простичко ли? Или необхватно като вселена...
Да е честита Новата, приятели!
Да е ...надеждна...
Да, надеждата и нежността...Двете най-липсващи ни неща днес на нас, българите...
Ех, вълшебнико Джани! Благодарим ти...
Димо Райков
Ако можех да имам едно
магазинче със две полички,
бих продавал… познайте какво?
Надежда! Надежда за всички.
...Вижте повече
Дани Родари (1920 - 1980) е италиански писател, който през 1970 г. е удостоен с най-престижното отличие за детска литература - наградата…
MAGNIFISONZ.COM

Няма коментари: