ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

вторник, 22 ноември 2016 г.

ТЕМПО, ТЕМПО...


Централните френски новини...
Репортаж от пункт, един от стотиците хиляди пунктове във Франция за раздаване на храна на най-бедните...
Един от тях, един от най-бедните французи, взима безплатните пакети и говори пред камерата:" Пенсията ми е 792 евро, за къде по-напред..."
792 евро! Значи 1600 лева...При храна, която в суперите във Франция е по-евтина и къде-къде по-качествена от тази в българските магазини...
1600 лева пенсия, най-ниската, за хора, които не са работили и ден във Франция...
И се разлюлявам - по официални данни на Националния статистически институт в България милион и половина българи живеят с доходи на месец под 75 евро, тоест под 150 лева...
Загасям телевизора и сядам пред компютъра, най-пряката ми връзка с България.
Зачитам поредното съобщение от читател, представящ се за инженер еди кой си:" Райков, безроднико, стига си циврил за старците, те трябва да изчезнат колкото се може по-бързо. Темпо,темпо..."
Ставам. Поглеждам небето, небето на света.
И сърцето ми, българското ми сърце, "безродното" ми сърце, изтръпва...
И проплаква:" Защо, Господи, защо така ни наказваш..."
Димо Райков

Няма коментари: