ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

петък, 19 юли 2013 г.

КОЛКО БЪЛГАРИИ ИМА В … БЪЛГАРИЯ



По „онова” време написах една книга за миньорите в Бобов дол – „ Жребият”, моят баща е бивш миньор, аз също - преди Великотърновския университет съм завършил минно училище в Бургас... Бях отличник, но татко отсече – там, само там, защото е …безплатно… Както и да е…
В местното вестниче, след излизането на книгата, ме изкараха "предател". Да, както и сега, след публикуването на романа ми " Реката на смъртта или разказ за генезиса на една омраза", който също „ арестуваха”...
Да, нищо ново под слънцето…
Като гледах вчера кадри от Симитли, настръхнах.
Аз съм бил месеци наред в подземното туловище на подобна мина … Но пак се вледених! Защото не само сградите бяха същите - ръждясали и грозни, излъчващи хлад… Пфу, каква студенина… Същият бе и … страхът у близките на загиналите, а и у колегите им… Както преди тридесетина години, дори и вече по-голям...
И знаете ли каква заплата получават тези клетници на 21 век за тази смъртоносна работа - по 500 лева...
Сега правителството щяло да отпусне на семействата на загиналите помощ от… 350 лева…
Е, ама…
500 лева равни на смърт... Защото някой знае ли какво значи да работиш и един ден в такива условия, дори само да влезеш в такава мина? Знае ли някой как след смяната тези мъже храчат поне половин час, за да се оттече черното от дробовете им…
А ние тук се занимаваме с "голи гърди"... Които онзи ден се хвалеха, тогава прочетох книгата на Достена Лаверн „ Експертите на прехода”, че им било някак си неудобно да взимат, и то в зората на демокрацията, средна заплата в НПО-тата си няколко пъти по-голяма от президента Желев…
Да, в България има няколко Българии…
Вие всъщност от коя България сте…

Димо Райков
Париж

Няма коментари: