ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"

ИЗЛЕЗЕ НОВАТА МИ КНИГА "ДИАГНОЗА: БЪЛГАРИН В ЧУЖБИНА"
(за повече информация кликнете върху снимката)

сряда, 5 юни 2013 г.

НАГЪЛ ЛИ Е ДИМО РАЙКОВ?



Преди време на страницата си във Фейсбук написах няколко реда, разбира се, критични, за "стореното" от новия министър арх. Данов. Преди няколко години той взел по тарикатски начин пари от френската социална система, нарушавайки законите. Нещо недопустимо за един човек, камо ли за цял министър от кабинет, който уж идва да даде светлина и глътка въздух на българина...
И веднага се намери "патриот", една дама, която се нахвърли срещу мен, която ме нарече индиректно "нагъл"...
Понеже, пише ми тя, а и "навива" пружината, не всички бърлгари сме били такива. не трябвало аз да генерализирам, имало много свестни българи и у нас, и в чужбина...
Стоях, препрочитах тези думи, написани с нескрита неприязън към моята особа, по-точно може би към всеки, който по един или друг начин се опитва да покаже ненормалното в нашия живот...
И в мен прокънтяха думите на един висш служител на парижки райнон, казани ми преди време: " Господин Райков, защо Вашите българи се ползват у нас с име на хора, които искат все да имат, да ползват онова, което не са изработили, което не са заслужили..."
И ето какво написах в отговор на дамата.

Весела, тъжно ми става, когато чета мисли като Вашите.Та кой и кога, в случая Вие визирате моя милост, е казал обобщаващо за всички българи, че сме такива или онакива.
Не бих Ви отговорил, ако не бяхте "дошли" на моята страница. Защото наистина вече ми писна да "образовам" хора, които просто не искат да видят или усетят очевадното! А и непрекъснато да обяснявам какво значи съзнателна художествена хипербола и тъй нататък...
Нима Вие не усещате моята болка по нарушената духовна хармония у българина, нима не сте съгласна, че трябва, че вече е настанало време да се бият камбаните, последните май вече камбани, на освестяването, че Духът български е застрашен...
Нима Вие не мислите, че опростачването в България днес е стигнало такива размери, че поколенията след време не ще ни простят мълчанието?
Ако не мислите така, моля Ви, ясно е,че с Вас, тоест с "патриотите" на България, никога човек не може да се разбере.
Аз "благодаря" за това, че ме наричате индиректно "наглец", но нима са "наглеци", без, разбира се, да се съизмервам с тях ни най-малко, и Славейков, и Ботев, и Левски, и Хаджийски, и...
Я си припомнете само " Не сме народ, а мърша..." , само си представям, ако Вие бяхте съвременничка на дядо Славейков, как щяхте възмутено да го наричате "наглец", само защото големият поет и българин и "извикал" с цялата болка на сърцето си...
Нима Вие се мислите, че сте по-умна от него, класика, та толкова елементаризирате думите на един творец. Не знаете ли,че един истински творец, а не "назначен" слуга на властта, пише със сърцето си. И че един писател, както казва Умберто Еко, е преди всичко "критик на нравите"... Кой и къде е казвал, че няма свестни българи?
Но това значи ли,че трябва да си затваряме очите и да пеем само елейни слова за някакво мнимо величие?
Всъщност има ли смисъл да продължавам...
Да, наистина ми става тъжно.
Пишеш, пишеш, пишеш...
Но нашенецът си знае - а, не е хубаво така, а, вие сте нагли, не всички българи сме такива, а, има и добри българи...
Ето, идва ми в ума и казаното от Хайджийски - " България е страната на дребните шмекери и тарикати"... И него ли ще обвините като мен? И него ли ще наречете "наглец"? Ами, наричайте ме... И се тупайте в гърдите, събирайте аплодисменти, че Вие сте великата, да, ама така хубаво му го казахте на Райков, та той отдавна си заслужава такъв плесник...Хайде бе, откъде накъде той се мисли за някакъв, че как така ще оплюва българина...
Да, тупайте се в гърдите...
Да, вие сте велика българка...
Само защо ли бих искал наистина с Вас да се видя така, директно, пък и да Ви поопозная, да разбера и нещо за досегашния ви живот... Да видим дали Вие сте наистина толкова праведна? Защото толкова рядко има безгрешни хора и толкова праведни като Вас на нашата земя... И още нещо - във Франция има, и то широко е разпространено едно явление-израз - " еспри критик", тоест "критически дух". Значи винаги да си недоволен, винаги да търсиш още по-доброто...
Защото да бъдеш с критичен дух, значи да бъдеш човек на ...бъдещето... Всъщност защо ли продължавам...
Зная реакцията на хора като Вас. Сега пак ще започнете - ама, не съм съгласна, ама Вие оплювате всички българи...
Пък и наистина диалогът ни е неравностоен - къде сте Вие, "великата" българка, наела се да защитава "величието" на България, от едната страна, а от другата - аз, "наглият" текстописец, критикуващ и изобличаващ нечовешкото у българина, когото, обаче, незнайно защо Вие четете... Та толкова "патриотични" писания има, Весела, я идете при "патриотите", как хубаво те ще Ви допаднат, какъв мехлем ще са за Вашето сърце техните слова... Но дали и тогава ще бъдете доволна?

Няма коментари: